30 listopada 2016

Systemy kontroli dostępu

Systemy kontroli dostępu są powszechnie stosowane w bardzo wielu budynkach biurowych oraz w obiektach użyteczności publicznej. Głównym celem stosowania tego typu zabezpieczeń jest zapewnienie właściwej ochrony mienia, a w niektórych przypadkach także zdrowia i życia osób przebywających w chronionych w ten sposób pomieszczeniach. To jednak nie wszystkie możliwości automatycznych systemów kontroli.

Jakie możliwości dają systemy kontroli dostępu?

Oferowane przez nas nowoczesne systemy kontroli dostępu umożliwiają obsłudze budynków ustalenie dla poszczególnych użytkowników różnych poziomów dostępu do określonych stref. To oznacza że np. pracownik szeregowy będzie miał dostęp jedynie do biura, w którym wykonuje swoją pracę oraz do pomieszczeń socjalnych, natomiast jego przełożony poprzez użycie swojej karty będzie mógł wejść także do innych pomieszczeń, np. do serwerowni czy do biur administracji budynku. System ma też opcję określenia godzin, w których dana osoba ma dostęp do określonych pomieszczeń. Oprócz tego systemy kontroli dostępu dają także możliwość monitorowania tego, kto w jakim czasie przemieszczał się przez kolejne punkty dostępu oraz generalnego monitorowania ewidencji wejść i wyjść.
Przemieszczanie pomiędzy kolejnymi punktami kontroli dostępu może się odbywać poprzez zastosowanie kodów numerycznych lub alfanumerycznych (takie rozwiązania gwarantują najniższy poziom bezpieczeństwa), klucza w postaci np. karty zbliżeniowej (wyższy poziom bezpieczeństwa) lub w przypadku najbardziej zaawansowanych systemów, poprzez skanowanie cech biometrycznych.
Nowoczesny system dostępu, w który mogą być wyposażone wszystkie produkowane przez nas drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, zapewnia komfort i bezpieczeństwo użytkowania obiektu.

klucze wilka

shutterstock 148701419 e1484140795182